Powered By Blogger
Welcome to my BLOG ^_^

November 11, 2010

"About L-O-V-E"

Cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada tiap-tiap diri manusia, ia laksana setitik embun yang turun dari langit,bersih dan suci. Hanya tanahnya yang berbeda menerimanya. Jika ia jatuh ke tanah yang tandus, maka tumbuhlah embun itu kedurjanaan, kedustaan, penipu, langkah serong dan lain-lain perkara yang tercela. Tetapi jika ia jatuh kepada tanah yang subur,di sana akan tumbuh kesucian hati, keikhlasan, setia budi pekerti yang tinggi dan lain-lain perangai yang terpuji.

Love is a feeling that should exist in every soul of human, it is like a drop of dew that fell from the sky, clean and pure. Just take a different land. If it falls to an uninhabited land, then it grows dew iniquity, lie, liar, steps and other oblique cases are disgraceful. But if it falls to the fertile land, there will grow purity, sincerity, loyalty and high character other praiseworthy qualities.

Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.

Love is not cheap and common words are spoken from mouth to mouth but love is a beautiful and holy gift from God, if humans can assess the purity.

Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu.

True love is when she loves someone else, and you are still able to smile, saying: I am also happy for you.

Jika kita mencintai seseorang, kita akan selalu mendoakannya walaupun dia tidak disisi kita.

If we love someone, we will always pray for him even though he's not in our side.

Kata-kata cinta yang lahir hanya sekadar di bibir dan bukannya di hati mampu melumatkan seluruh jiwa raga, manakala kata-kata cinta yang lahir dari hati yang ikhlas mampu untuk mengobati seluruh luka di hati orang yang mendengarnya.

The words of love that was born just on the lips and not in the heart able to pulverize the entire body and soul, when the words of love that is born from a sincere heart is able to treat all the wounds in the hearts of those who heard it.

Cinta tidak pernah meminta, ia selalu memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.

Love never asked, he was always giving, love brings misery, but never bear a grudge, never take revenge. Where there is love there is life; when hatred leads to extinction.

Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat.

Love is not teaching us weak, but generate power. Love teaches us not humiliate ourselves, but breathed valor. Love not weaken the spirit, but raises the spirit.

No comments:

Post a Comment